‘DE WETENSCHAP IS LEADING:
ALLEEN ONDERBOUWDE EN BEWEZEN
GRONDSTOFFEN VINDEN TOEPASSING
IN DE PRODUCTEN’
Wat sprak jou aan in het merk? Clara: “Mij spreekt alles aan wat met peelings te maken heeft, daar heb ik een passie voor. Eind jaren ’80, begin jaren ’90 waren de peelings enorm in opkomst. Ik had toen nog een salon en was erg op zoek naar resultaatgerichte peelings.”
Hoe was de ontvangst in Nederland? Clara: “Van begin af aan heel goed. Dat komt doordat er meteen gerenommeerde salons mee werkten, waardoor andere specialisten zagen dat het een bijzonder merk is. Mijn eerste klant was Skins Institute met twee zaken in Amsterdam waaronder een in Hotel l’Europe. Inmiddels werkt ook Skins Groningen ermee. Zij kenden het merk vanuit de Amerikaanse Vogue. Oprah Winfrey promoot PCA Skin veelvuldig, dat helpt mee.”
Op welke trends en ontwikkelingen speelt het merk in? Clara: “De ontwikkelaars volgen de markt nauwkeurig en kijken naar wat de consument wil ten opzichte van het aanbod dat er al is. De wetenschap is leading: alleen onderbouwde en bewezen grondstoffen vinden toepassing in de producten. De gezondheid van de huid staat centraal en de natuurlijke functie van de huid wordt te allen tijde gerespecteerd. Ook is de beleving van een behandeling belangrijk: het gaat immers om aangeklede peelings en behandelingen die je aangenaam kunt maken.”
Blijft het merk innoveren? Clara: “Er komen nog steeds nieuwe peelings aan, daarin zit nog zoveel wetenschappelijke ontwikkeling. De consument eist resultaat dus de vraag ligt er”
Wat is de toegevoegde waarde van Dermaesthetics? Clara: “Grote pijler onder PCA Skin is training. Onze klanten zijn goed opgeleide, ondernemende professionals maar werken met PCA Skin vereist heel andere skills dan we gewend zijn. De manier van aanbrengen, de volgorde, alles is anders. Ahmet, onze trainer, zei laatst: ‘De kunst is om de huid op een gecontroleerde manier te peelen. Hierbij is het noodzakelijk om de huid geen overdosis aan zuren te geven maar juist om op een gecontroleerde wijze diverse zuren op te stapelen. Hierdoor is het mogelijk de behandelingen op maat naar de wens van de klant aan te passen.’ Deze behandelwijze moet je grondig oefenen. Daarom bieden we goede trainingen en doen we veel praktijktrainingen op locatie. Sophie, onze praktrainer, kent alle ins en outs van PCA Skin en doet niets liever dan huidspecialisten wegwijs maken in de behandelmethode. Juist salons met veel personeel bezoekt zij zo vaak als nodig is zodat iedereen het begrijpt. Verder horen wij van klanten dat we erg meedenken. We zijn er dan ook trots op dat we dit jaar zes genomineerden voor een Beauty Award in ons klantenbestand hebben, met merken als Nimue, PCA Skin en pHformula.”
Hoe ziet de toekomst eruit? Clara: “Met mijn passie voor peelings en de toenemende populariteit ervan, zullen wij verder groeien. De toekomst zit in de peelings!”
Internet? Clara: “Nee, we blijven op het standpunt dat we niet aan internetverkoop doen. Er worden ook geen prijzen op internet vermeld. Wij beschermen onze klanten en daar zijn veel schoonheidsspecialisten blij mee.”