Innovatieve kwaliteit, beleving en duurzaamheid, dat zijn eigenschappen die een bedrijf futureproof maken en de moderne consument aanspreken. Het Zuid-Afrikaanse merk Nimue lanceerde vorig maand de serie Age Intelligent, waarmee het merk laat zien voorbereid te zijn op de nieuwe tijd. Clara Visscher, directeur van leverancier Dermaesthetics, vertelt wat Nimue zo bijzonder maakt.
Wat is er intelligent aan de nieuwe lijn Age Intelligent? Clara: “Het is gebaseerd op de OMICS Science of Ageing studies, een langlopend onderzoek dat zich bezighoudt met veroudering en met name de veranderingen in het DNA die daarbij optreden. Nimue verwerkte die wetenschappelijke data en inzichten in de producten van Age Intelligent. De lijn heeft twee delivery systems die samenwerken om de werkstoffen zo diep mogelijk in de huid te brengen en zo egaal mogelijk te verdelen over de huid. Daarnaast bevatten de producten actuele peptiden die zijn gekoppeld aan colloïdaal platinumextract. Dat versterkt de peptiden in hun werking en bovendien heeft platinum een superkalmerend effect – het remt bepaalde ontstekingsreacties in de huid. Huidveroudering is immers eigenlijk een ontsteking van je cellen. De producten remmen cellen die oxideren en stimuleren de gezonde, vitale cellen om nog meer cellen aan te maken. Daardoor krijg je in verhouding meer jonge en vitale cellen dan verouderde cellen. Verder zitten er werkstoffen in die zorgen voor een instant aanspannend effect.”