Dermaesthetics Blog

HET SUCCES VAN THE SKIN STORE

De skin therapists Nanouk Vreijsen en Meraud Dieleman kennen elkaar al sinds de schoolbanken. Zij zijn samen eigenaar van The Skin Store, een prachtig instituut in Breda. Wat maakt hun samenwerking zo succesvol?

The Skin Store is gevestigd in een bijzonder pand op het Van Coothplein, aan de rand van de gezellige binnenstad van Breda, boven de hippe kapsalon L’Artiste. Bezoekers bereiken de The Skin Store Boven via een fraaie trap. Het instituut heeft drie behandelkamers en wachtruimte met balie. In de kast staan de huidverbeterende producten van Nimue Skin Technology en pHformula en bijzondere minerale poeders van Allround Mineral Cosmetics uit Curaçao.

KLASGENOTEN
Nanouk Vreijsen (34) en Meraud Dieleman (35) zaten bij elkaar in de klas. Ze volgden van 2000 tot 2002 hun opleiding bij Instituut Esthetica in Breda.  Beiden ontwikkelden ze zich tot professionele, ambitieuze schoonheidsspecialisten. Nanouk had een salon, Chione, aan de rand van Breda en werkte daarnaast als trainster voor pHformula en Nimue bij Dermaesthetics. Meraud vestigde haar salon Esthetique Meraud direct op de plek waar nu The Skin Store is. Zij was genomineerd voor de Beauty Award 2015.

De collega’s kwamen elkaar weer tegen toen Meraud bij Nanouk een training volgde voor pHformula. Nanouk: ‘Meraud vertelde hoe druk ze had en zei dat ze nog wel iemand erbij kon gebruiken. Min of meer voor de grap zei ik: ‘Mij misschien?’ Maar al gauw waren we serieus aan het praten. Het bleek dat we over veel onderwerpen hetzelfde dachten. We hebben heel wat uren samen gespard over de toekomst.

20170328-90

Uiteindelijk heeft het nog wel anderhalf jaar geduurd voor we echt samen gingen onder de naam The Skin Store. Een stoere naam, want we zijn allebei niet zo ‘poezelig’. Ik ben bij Meraud ingetrokken met mijn klanten en mijn voorraad. Na driekwart jaar samenwerken bleek dat de match goed uitpakte en zijn we een V.O.F. geworden. De nagelstylist die nog een ruimte huurde van de kapsalon ging eruit en we hebben vanaf augustus 2015 flink verbouwd. De behandelkamers kregen een sobere en industriële uitstraling die past bij onze naam en de stijl van de kapsalon. We zijn nu ook goed zichtbaar vanuit de kapsalon en – heel praktisch – klanten van de kapsalon moeten langs The Skin Store voor het toilet.’

20170328-228

HUIDVERBETERING
Sinds oktober 2015 werken Nanouk en Meraud allebei vier dagen in het instituut, ondersteund door vier stagiaires van Vitalis in Breda. De stagiaires werken allemaal twee dagen en de meisjes van niveau 4 doen kleine behandelingen zoals verven, harsen en epileren. De skin therapists hebben de taken soepel verdeeld. Nanouk pakt in rustige uurtjes de administratie aan en Meraud verzint nieuwe marketingacties of voert reparaties aan de apparatuur uit. Nanouk: ‘We vullen elkaar goed aan en hebben dezelfde ideeën over wat wij belangrijk vinden: service en huidverbetering. De klant moet zich bovenal bij ons prettig voelen.

Daarnaast ‘voeden’ we de klant op: we leren hem of haar dat er meer mogelijk is dan verzorging, dat we de huid echt kunnen verbeteren. We onderscheiden ons hier door huidverjonging en het oplossen of verminderen van huidproblemen zoals acne, pigmentvlekken of rosacea. Klanten zien dat de huid van hun vriendin opknapt en komen dan hier op zoek naar hetzelfde resultaat. We stimuleren deze mond-tot-mondreclame met ‘vriendinnenkaarten’, maar verder adverteren we nauwelijks.’ Toch komen klanten niet alleen uit Breda, maar ook uit Rotterdam en zelfs van verder.

20170328-108

”Je moet niet boven iemand willen staan, maar elkaar wat gunnen.”

Vrijwel alle klanten onderhouden de resultaten met de thuisproducten. Met name de slim vormgegeven Starter Kit van Nimue ‘verkoopt zichzelf’, ervaren Nanouk en Meraud: ‘Klanten vragen uit zichzelf naar een serum dat op de bijgeleverde kaart staat, maar nog niet in de kit zit. We leren onze stagiaires ook dat er niet zo iets bestaat als een verkoopgesprek. Er bestaat alleen advies: als de klant een bepaald huidresultaat wil, adviseren wij haar thuis bepaalde producten te gebruiken. Als je achter je product staat, volgt de klant dat advies meestal op.’

VLEKKELOZE ADMINISTRATIE
Nanouk: ‘Nimue en pHformula zijn mijn ‘kindjes’, ik heb de merken echt mogen opbouwen bij Dermaesthetics. Per klant maken we in het intakegesprek een keuze voor een van de twee. Overigens kun je ze ook goed mengen, ze zijn als het ware broer en zus. Iedere behandeling is uniek in ons instituut, bij iedere klant en iedere dag. We kijken gewoon wat de huid op dat moment nodig heeft. Niet alleen in de kuurfase als we aan de slag gaan met de huidverbetering, maar ook in de onderhoudsbehandelingen.

20170328-168

Klanten vinden deze afwisseling heel prettig. In de pc noteren we exact welke producten we hebben gebruikt, de sterkte van de peeling, hoeveel lagen en welk masker. Ook de verkoop noteren we. Daardoor kunnen we onze ‘oude’ klanten indien nodig van elkaar overnemen. Dat gaat steeds gemakkelijker, merken we. We hebben weliswaar allebei een eigen manier van werken ontwikkeld in die vijftien jaar na de opleiding, maar is toch een duidelijke, herkenbare lijn. Nieuwe klanten spreken we uiteraard op dezelfde manier aan. Klanten mogen hun voorkeur voor een van ons uitspreken, maar meestal maakt het ze niet uit. Af en toe ruilen we zelf als een van ons niet ‘verder’ komt met een klant. Dan lukt het de ander soms wél.’

De collega’s ondergaan alle behandelingen uiteraard eerst zelf, van nieuwe maskers en peelings tot microdermabrasie en de dermapen of bindweefselmassage. Zo kunnen ze klanten beter adviseren omdat ze dan precies weten hoe, bijvoorbeeld, een peeling aanvoelt.

20170328-124

Elkaar kunnen behandelen is een van de grote voordelen van het partnerschap. Overigens hebben ze ook een goed oog voor talent van anderen. De dames werken succesvol samen met permanente make-up specialiste Conny Leeuwenhage van PMUclinic uit Mijnsherenland. Conny komt iedere zes weken naar Breda, maar er is zoveel vraag naar haar werk, dat ze wel  frequenter zou kunnen komen. Ook komt de cosmetisch arts Mariëlle Saers van Medic Cosmetic Clinics om de klanten van The Skin Store te adviseren over Botox en fillers.

20170328-14


 

LEREN EN ACCEPTEREN
Vóór ze naar Esthetica ging, deed Nanouk een opleiding voor de detailhandel. Meraud, dochter van schoonheidsspecialiste Nel Dieleman op Philippine, bekwaamde zich eerst in boekhouding. Voor allebei geldt dat ze de liefde voor het vak combineren met zakelijk talent en veel ervaring in de beautybranche. Wat levert de samenwerking de twee ondernemers op? Veel, vindt Meraud, die ruim dertien jaar alleen werkte: ‘Het is erg prettig samen te sparren over klanten en behandelingen en om elkaar te motiveren. Ik weet dat mijn klanten bij Nanouk in goede handen zijn. Ik ben nog nooit zo relaxt op vakantie gegaan…’  Nanouk vult aan: ‘We peppen elkaar op een leuke manier op. Samen maken we op een gezonde manier ons bedrijf steeds gezonder en succesvoller. We merken dat de klanten ons serieuzer nemen sinds de samenwerking.’

Hebben de collega’s tips voor schoonheidsspecialisten die een V.O.F. overwegen? Meraud: ‘We bewonderen elkaars werk, maar hebben wel een zakelijke relatie. We leren veel van elkaar en accepteren veel van elkaar. Dan ga je met plezier naar je werk. Voordat we samen gingen, hebben we ruim de tijd genomen om een gedegen ondernemingsplan te schrijven. Dan moet je open zijn over jezelf: we hebben daadwerkelijk elkaars goede en slechte punten opgeschreven. We noemen elkaar wel de ‘bedenker’ (Meraud) en uitvoerder (Nanouk).’ Nanouk: ‘Als je jezelf blijft, gaat het goed. We zijn wars van haantjesgedrag en gelukkig allebei nogal nuchter en niet moeilijk. In de beginperiode hebben we bijvoorbeeld alle voorraden samengevoegd. Dan moet je echt niet gaan checken of je collega duurdere peelings gebruikt dan jij. Je moet niet boven iemand willen staan, maar elkaar wat gunnen. Dan ben je echt een team.’

The Skin Store

Nanouk Vreijsen-Hupperts
Meraud Dieleman
Van Coothplein 37/4
4811 NC Breda
076-5150520
info@theskinstore.nl

Bron – Esthé
Tekst: Petra Teunissen

Geschreven door Salon In Beeld
Toegevoegd op 21 april 2017
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print