Ondernemerschap & huidspecialist
Ik heb vanaf dag één voor mezelf gewerkt. Eerst in een salon aan huis. Daarnaast was ik bedrijfsleidster van een beginnende parfumerie. Ik heb in die tijd de parfumerie opgezet en zodoende veel ervaring opgedaan met de zakelijke, bedrijfsmatige kant van het vak. Van marketing tot financiën.
Ook ben ik nog drie jaar accountmanager van verschillende skin care merken geweest. Je kunt dus gerust stellen dat ik altijd druk ben. Dat doe ik vanuit passie. Omdat ik nog elke dag leer en er energie van krijg. Zo kwam ik in mijn tijd als accountmanager bij ruim 160 salons over de vloer, waar ik een kijkje in de spreekwoordelijke keuken kon nemen. Daar heb ik onwijs veel van geleerd.
Je bent nu eigenaar van KNAP Institute. Da’s heel wat anders dan een salon aan huis…
Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij Amsterdam Oud Zuid. Ik kwam er regelmatig om vriendinnen op te zoeken. Ik heb uiteindelijk mijn gevoel gevolgd en in 2012 KNAP geopend, op steenworp afstand van de Zuidas. Ik ben eerst alleen begonnen, maar binnen een jaar kwam cosmetisch arts Annebeth Kroeskop er al bij. Vanaf dat moment hebben we samen de zaak uitgebouwd. Inmiddels heeft KNAP 10 medewerkers en is het een goed lopende kliniek. Ik houd me vooral bezig met de bedrijfsvoering, de aansturing van het team. Ook zorg ik ervoor dat behandelingen goed worden uitgevoerd, dat de protocollen kloppen, dat mijn medewerkers de juiste trainingen ontvangen en altijd up to date zijn. Kwaliteit vind ik erg belangrijk.
Wat is jouw visie op huidverzorging en huidverbetering?
Ik wil klanten helpen om beter in hun vel te zitten, letterlijk en figuurlijk. Zodat ze weer blij en zelfverzekerd zijn met hun huid. Als klanten zich echt storen aan een rimpel, dan ben ik geen tegenstander van een filler. Maar… botox of een filler heeft geen enkele zin, als de huid in een slechte conditie is. Je kunt weliswaar een wang opvullen, maar als de huid zelf geen collageen bevat, zal het resultaat niet mooi zijn. Goede skin care is onmisbaar om de huidconditie te verbeteren.
Waarom heb je ervoor gekozen met PCA Skin te werken in je salon?
PCA Skin is razend populair in de Verenigde Staten, je komt het merk regelmatig tegen in buitenlandse vakbladen. Het is een high end merk dat heel geschikt is voor de getinte huiden die we hier in Amsterdam veel hebben. Toen het merk naar Nederland kwam, zijn we er dan ook meteen mee gestart. Als derde salon in Nederland. Inmiddels werken we al ruim vier jaar met PCA.
Welke behandelingen bied je aan? En naar welke behandelingen is veel vraag?
We bieden alle mogelijke behandelingen van PCA Skin aan bij KNAP. Vooral onze Lunchtime Peel loopt erg goed. Deze peeling kan je tijdens je middagpauze doen. Doordat de peelings van PCA geen downtime hebben, kunnen klanten daarna gewoon weer terug naar kantoor. We merken dat daar vanaf de Zuidas veel vraag naar is, we hebben veel zakenmensen en advocaten in onze klantenkring. Ook Irene van der Laar laat regelmatig de PCA Skin Retinol Peeling uitvoeren. In verband met fotoshoots en televisieopnames kan zij zich geen enkele downtime permitteren. Irene gebruikt overigens ook trouw de thuisproducten van PCA.