Hoe bepalend zijn je keuzes als huidspecialist voor het behalen van succes? Onze trainer Ahmet Turkkani legt het je haarfijn uit.
Weet wat je wilt
Als je niet weet waar je over 5 jaar met je salon wil staan en wat je filosofie is, kun je geen verstandige keuzes maken. Als je bijvoorbeeld in de toekomst een begrip wilt worden op het gebied van huidverjonging, moet je niet communiceren met beauty of wellness. Dit is slechts een voorbeeld, maar wel heel bepalend voor hoe klanten je in de toekomst zullen herinneren.
Wees selectief in je behandelingen
Onderscheidend ondernemen is een gave en het geeft ook rust voor jezelf als je accepteert dat je ergens niet goed in bent. Je kunt niet overal een ster in zijn: iedereen blinkt ergens in uit. Probeer uit te zoeken waar jouw hart ligt. Verdiep je daarin en volg trainingen. Je bent immers nooit uitgeleerd. Communiceer dit ook naar de buitenwereld. Weten wat je wilt is al een kunst op zich, hierin uitblinken vereist geduld en tijd. Op het moment dat je weet waar je hart ligt en je gaat hier helemaal voor, weten de klanten je te vinden. De consument wilt immers een specialist, kiest jou uit en niet andersom!