“Het ultieme in ons vak is de huid zo lang mogelijk jong houden”
Onderscheidend, toekomstgericht en bovenal zichtbaar werkzaam: de ervaren beautyondernemers Monique van den Dool (59) van Cameleon Zwolle en José Meuleners (53) van Salon Esthétique in Stramproy stellen zo hun eisen aan hun merken. Forlle’d, het Japanse huidverbeteringsmerk dat Dermaesthetics begin dit jaar in Nederland introduceerde, sprak hen onmiddellijk aan. In een dubbelinterview leggen ze uit wat voor soort bedrijf ze hebben en waarom het merk bij hen past.
Hoe zijn jullie begonnen? Monique: “Ik trad in 1983 in dienst van iemand die vanuit het niets een grote, professionele schoonheidssalon had opgericht en datzelfde jaar heb ik de zaak overgenomen. De salon zat in een groot, luxe herenhuis, met sauna en bubbelbad; boven verhuurde ik aan vier kamerbewoners. Mijn koers bestond in eerste instantie uit heel hard werken. Gaandeweg ben ik gaan groeien en ben ik zo hard gegroeid dat ik bijna ten onder ging aan de groei. Inmiddels bestaat mijn team uit zes huidspecialisten, een cosmetisch arts en twee pedicures. Ik ben ook al lang bezig met de vraag hoe ik de innerlijke mens mee kan nemen bij het verbeteren van de buitenkant. Nu is ook de consument zover om op de juiste manier aan de binnenkant te werken, niet omwille van de hype maar omwille van een gezonde huid.”


Hoe ziet de toekomst eruit? Monique: “Het nieuwe pand is zo ontzettend gaaf! Ik kan mijn winkel, wachtruimte en vier salons kwijt en ik heb ruimte voor bijvoorbeeld tai chi, yoga, misschien een ademtherapeut. Ik kan veel meer ideeën in praktijk brengen over huidverbetering van binnenuit en van buitenaf. Als de huid op haar allergezondst is waar de cel geboren wordt, kan je die huid ook zo lang mogelijk in dezelfde staat houden. Daar ben ik al die jaren mee bezig geweest. En nu heb ik veel meer handvatten om dat te doen, dankzij moderne merken als Forlle’d.”
