Dermaesthetics Blog

“ONZE MERKEN MOETEN WEL VERNIEUWEND ZIJN”

Veelbelovende ontwikkelingen vanuit de medische en farmaceutische wereld vormden 25 jaar geleden al de bestaansreden voor Dermaesthetics. Oprichter Clara Visscher was gefascineerd door de wetenschappelijk onderbouwde mogelijkheden die er kwamen voor de schoonheidsspecialist. Het bedrijf heeft inmiddels 25 jaar aan kennis, kunde en ervaring in huis. Anno 2023, met de nieuwe generatie aan het roer, staat Dermaesthetics nog altijd pal voor de wetenschappelijke waarden. Dochter Pam Eijkholt (48) – vorig jaar aangetreden in het familiebedrijf – vertelt over de keuzes die ze daarbij maken en over de relatie met de schoonheidsspecialist.

Jij maakte vorig jaar de overstap van een carrière bij de KLM naar het familiebedrijf. Hoe kwam dat zo? Pam: “Mijn broer Koen vroeg of ik er wilde instappen. Dermaesthetics was flink gegroeid en toen Clara een stap terug deed, wilde hij er iemand bij op bestuursniveau. We hebben toen naar elkaar uitgesproken dat het fijn zou zijn als het bedrijf in de familie kon blijven. Ik werkte op dat moment al 20 jaar bij KLM en bedacht: als ik ooit nog iets anders wil, dan moet ik het nú doen. Het is zo’n mooi bedrijf, met zulke mooie merken en zulke gedreven, passievolle mensen. En natuurlijk de klanten! Sommige zijn al vanaf het begin klant bij ons, dat is heel bijzonder. Clara heeft altijd enorm meegedacht vanuit de klant, vanuit de salon. Dat is een van de krachten geweest van het bedrijf en dat is ook iets wat erg bij mij past.”

Aan welke eisen moet een merk voldoen voor jullie portfolio? Pam: “We zoeken altijd merken die écht doen wat ze moeten doen, we kijken naar de kwaliteit en de synergetische activiteit van de ingrediënten en of ze complementair zijn binnen ons portfolio. Heel belangrijk is ook de innovatiekracht. Onze merken moeten wel vernieuwend zijn. Daarin zijn ze allemaal net iets anders. DrK bijvoorbeeld zit wat meer op de pre- en probiotische lijn en richt zich op de nucleotiden – die inmiddels een steeds prominentere rol spelen in de cosmeticabranche – terwijl Forlle’d puur inzet op anti-aging en op huidverjonging, via de nanotechnologie in het hyaluronzuur. Dit zijn voorbeelden van conceptmerken. pHformula bijvoorbeeld werkt weer op specifieke huidproblemen door middel van resurfacing en is bijzonder dankzij een fantastisch delivery-systeem. Veel salons werken met de combi pHformula en Forlle’d: dan brengen ze de huid heel mooi in conditie met pHformula om daarna te kunnen doorpakken met Forlle’d. Ook met DrK, vooral met de Cellreverse-lijn, en met Nimue, MeLine en PCA Skin kun je mooie combi’s maken.”

Wat is er bijzonder aan de nieuwste producten van DrK? Pam: “Bijzonder zijn de nucleotiden, de bouwstenen van DNA en RNA die zorgen voor een goede replicatie van iedere cel. Het gebruik van nucleotiden in skincare-producten is echt een opkomende trend. Nucleotiden zijn vanuit de genetica en de moleculaire biologie overgewaaid naar de schoonheidsbranche en vormen krachtige

NIEUWE PRODUCTEN
➤ DrK Renovo Biotic: probiotica-supplement met vier verschillende bacteriestammen, gericht op het aanvullen van het microbioom in de darmen. Deze stammen staan bekend om hun bijdrage aan de immuunfunctie.
➤ DrK Nucleocollagen: supplement op basis van nucleotiden, gericht op het versterken van de darmwand en het stimuleren van de fibroblasten in de dermis. Rundercollageen stimuleert de collageenaanmaak. Verder zit er een vitaminecocktail in met de belangrijkste
vitaminen en mineralen, zoals zink en transresveratrol.
➤ DrK Microneedling device van DrK: hoort bij de CellReverse-lijn. De pen heeft een spuit waarmee de vloeistof uit de ampul – bestaande uit onder meer nucleotiden, crosslinked hyaluronzuur en aloë vera – wordt getrokken en optimaal wordt aangebracht. De
nucleotiden ondersteunen het dichten van de gaatjes, goed voor de wondgenezing dus.

“Sommige zijn al vanaf
het begin klant bij ons,
dat is heel bijzonder”

ingrediënten met bewezen voordelen voor de huid. Ze verbeteren de celcommunicatie, stimuleren de collageenproductie, beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf en zijn immens belangrijk voor je immuunsysteem. Je hebt alle vijf de verschillende nucleotiden nodig voor een optimale celreplicatie. DrK past ze alle vijf toe, vanuit de driehoek ‘skin, brain, gut’. Het geheim van DrK zit in de uitgebalanceerde verhouding van die vijf nucleotiden. Heel innovatief. Daarnaast bevatten de producten collageen en een vitaminen/mineralencomplex. Omdat je het gemakkelijk naast andere merken kunt gebruiken, kunnen ook schoonheidsspecialisten die niet met DrK werken deze supplementen kopen. Er zijn zoveel mensen die bijvoorbeeld antibiotica moeten slikken of aan hun immuunsysteem willen werken – dat willen we niemand onthouden.”

Wat betekent de relatie met de schoonheidsspecialist voor jullie? Pam: “De mens maakt het ambacht: specialisten zijn de mensen die adviseren, behandelen en zorgen dat mensen de juiste producten gebruiken – heel belangrijk bij intensieve producten. Daar willen wij hen op alle fronten in ondersteunen. Die relatie is dus heel belangrijk. Wij gaan echt voor een longterm relationship. Wij willen ervoor zorgen dat ze zich goed voelen en veel kennis hebben. Dat vind je terug in onze ondersteuning en in onze trainingen. Op onze Dermaesthetics Academy leer je niet alleen alle ins-en-outs over de producten en behandelingen, maar blijf je ook op de hoogte van alle trends en vernieuwingen. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn en toewerken naar het optimale resultaat.”

Wat wordt de koers voor de komende jaren? Pam: “We zoeken de verdieping binnen de huidige merken. We staan natuurlijk wel open voor nieuwe ontwikkelingen, maar alleen als die echt voldoen aan onze criteria. We zoeken ook de verdieping in de trainingen, zodat de specialisten goed beslagen ten ijs komen bij hun advisering. En natuurlijk gaan we vol inzetten op de marketing om onze klanten verder te ondersteunen.”

“Het gebruik van
nucleotiden in skincare-
producten is echt een
opkomende trend”

PORTFOLIO
➤ DrK Dermal Health Care: medischcosmeceutisch merk, pionier in pre- en probiotische huidvernieuwing. Taken: ontstekingsstoornissen in de huid reguleren, de gezondheid van de huid in het algemeen en de microbiële en fysieke barrièrefunctie in het bijzonder verbeteren.
➤ Nimue: begonnen als nazorg voor plastische chirurgie, nu huidverbeterende lijnen voor de aanpak van acne, pigmentatie, roodheid en huidveroudering. Bijna alle producten bevatten het gepatenteerde en synergetische Triple AHA-complex (glycolzuur, melkzuur en
citroenzuur).
➤ PCA Skin: werkt aan een gezonde huid op cellulair niveau. Alle producten kunnen volledig gepersonaliseerd en op elkaar afgestemd worden. Belangrijkste werkstoffen: retinol en blends van diverse zuren.
➤ pHformula: bekend om ‘The Art of Resurfacing’ en een uniek deliverysysteem dat tot taak heeft actieve ingrediënten in de diepere huidlagen te brengen zonder de opperhuid te beschadigen. Zowel voor milde behandelingen als voor intensieve behandelingen die gericht zijn op complexe huidproblemen (acne, pigmentatie, rosacea en huidveroudering).
➤ Forlle’d: op basis van nanotechnologie – waarbij hyaluronzuur verkleind is naar 5 nanometer. Dit is 600 tot 4000 maal kleiner dan hyaluronzuur in andere cosmetica. Nobelprijs voor deze technologie. Het hyaluronzuur fungeert als een deliverysysteem, maar werkt vooral anti-aging. Andere werkstoffen o.a.: platinum, geïoniseerde mineralen en ingrediënten die het collageen boosten.
➤ MeLine: gespecialiseerd in hyperpigmentatie. Zowel behandelingen als producten voor thuisgebruik. Werkt ook op het verbeteren van fijne lijntjes en rimpels, donkere kringen en lentigines.
➤ Thoclor: gebaseerd op biotechnologie, combineert medische wetenschap en natuur. Gericht op herstel en verjonging van de huid, desinfecterende eigenschappen. Gebaseerd op het lichaamseigen immuunmolecuul HOCl.

Publicatie ESTHÉ

Geschreven door Stephanie Pateer
Toegevoegd op 25 oktober 2023
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print